Feb 022010
 

English version

Acum vreo doi ani de zile Bucureştiul a căpătat în sfârşit trasee de bicicletă. N-a fost deloc o naştere uşoară 🙂 Mai întâi primăria a încercat să interzică bicicletele în Bucureşti pe motiv că nu există piste de bicicletă! Vorbim despre cea mai poluată capitală europeană ai cărei cetăţeni respiră zilnic gazele de eşapament scuipate de 1,5 milioane de maşini. Interzicerea a fost primită cu proteste, lucrurile s-au aflat la Brussels, care a trimis o notificare, interzicerea a fost ridicată şi primăria s-a apucat să creeze piste de biciclete. Atâta doar ca n-au făcut-o cum se face peste tot în lumea asta, nu 🙂 În loc să ia din carosabil, cum e peste tot în lume, pistele de bicicletă şi-au găsit locul pe trotuar, peste bieţii pietoni care şi aşa nu aveau loc de maşinile parcate până în zidul clădirilor. Deşi au trecut mai mult de doi ani de la apariţia lor, lumea nu e încă obişnuită cu traseele de biciclete. Pietonii merg exact pe mijlocul lor iar din loc în loc pistele sunt blocate de maşini parcate, copaci sau mai ştiu eu ce. Cu toate astea am senzaţia, bazându-mă pe metodă de observaţie vizuală 🙂 că numărul bicicliştilor din Bucureşti a crescut faţă de acum câţiva ani.

  2 Responses to “Despre traseele de bicicletă”

  1. Mie mi-au placut la nebunie, cand au aparut; sunt haioase. 😛 Cand ieseam cu fetita mea cu carutul, mergeam mai mereu pe piste. Cu vremea, materialul prost al bezilor delimitante s-a stricat, si imi incurcau rotile; probabil si pe cele ale bicicletelor.
    Cand era trotuarul full de masini, sau chiar de pietoni, coboram pe carosabil; probabil ca si biciclistii…
    Si mie imi pare ca numarul biciclistilor a crescut, dar sigur pistele nu au de a face cu asta. :))

  2. 🙂 Nu m-am gândit că pot fi folosite şi ca piste de cărucior

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>